« CXでペナン その2 NRT-HKGビジネスクラス | Main | CXでペナン その4 CXビジネスクラス HKG-PEN »

CXでペナン その3 CXラウンジWING

香港到着は13時25分の予定でしたがさすがCX(何が?)
30分以上早くつきました。

香港国際空港に着くと乗換です。
ゲートは成田ではまだ決まっていません。
飛行機のモニターに出る乗換案内を確認します。
結構何回も画面に映されるのであまり心配しなくてもOKです。
日本人のCAさんも個別に声をかけてくれました。
時間があるのでラウンジでお休みくださいとのことでした。

乗り継ぎのセキュリティもすぐに見つかりました。
ただ、到着ゲートが56番で出発ゲートが16番とちょっと遠かったです。
歩いて移動したのですが、香港国際空港は本当に広いです!

予定では乗換まで1時間半でしたが早く着いたので2時間あります。
旦那もキャセイ風呂に行きたいと行っていたし、次に乗るゲートも
近いのでWINGに行きました。

ファーストクラスラウンジから入りました。ここも3月までか~(笑)
Dsc06611

今回、WINGは非常に混んでいました。THE HAVENは並んで待っていましたし。
でも旦那はうまく風呂にありつけたようです。
旦那が風呂に行っているあいだちょっと席を探してうろうろしましたが
うまく空いたソファーに座って泡を飲んで待っていました。
Dsc06613

ここは前もそうだったのですが、わからなくてつい行き過ぎると
ビジネスラウンジのエリアにいってしまうのです。
ファーストとビジネスの違いは当然ですがサービスが違います。
特にこのときは混んでいたのでビジネスエリアに座っていても
全く放置されたままでした。
ところがファーストエリアに移動したとたんに人が来て
シャンパンを頼むことができました。

ビジネスエリアとファーストエリアの間にはお姉さんがいて
搭乗券をチェックしています。
ちょっと行き過ぎて戻っただけなのにしっかり再入場の判子を押されました(笑)

旦那が風呂から戻ってきた後はビジネスエリアに潜入、ヌードルバーです。
いままで朝便の時しか使ったことがなかったので
今回の乗り継ぎはヌードルバーに行くチャンスでした。
ここは当然タンタン麺です。ヌードルバーも非常に混んでいて座席を
見つけるのにちょっと苦労しました。
Dsc06615

タンタン麺を食べた後はここも必須(笑)のロングバーです。
カウンターにお兄さんがいて飲み物を出してくれます。
ワインを頼みました。朝とは違うな~
Dsc06618


ほんの一時間ほどの滞在でしたが、朝便のラウンジとはずいぶん違います。
次は夜便の時に来てみたいな~。香港経由ヨーロッパとか(笑)

|

« CXでペナン その2 NRT-HKGビジネスクラス | Main | CXでペナン その4 CXビジネスクラス HKG-PEN »

Comments

What's up Dear, are you truly visiting this website regularly, if so then you will absolutely get pleasant know-how.

Posted by: projektowanie stron | December 10, 2014 at 03:54 PM

Definitely believe that which you stated. Your favorite justification seemed to be on the internet the easiest thing to be aware of. I say to you, I certainly get irked while people consider worries that they just do not know about. You managed to hit the nail upon the top and defined out the whole thing without having side-effects , people could take a signal. Will likely be back to get more. Thanks

Posted by: best dating sites | December 21, 2014 at 07:16 AM

You could certainly see your expertise within the work you write. The world hopes for even more passionate writers like you who aren't afraid to say how they believe. All the time go after your heart.

Posted by: tworzenie stron | December 24, 2014 at 03:29 AM

With havin so much written content do you ever run into any issues of plagorism or copyright infringement? My blog has a lot of completely unique content I've either authored myself or outsourced but it appears a lot of it is popping it up all over the internet without my permission. Do you know any solutions to help protect against content from being stolen? I'd really appreciate it.

Posted by: best dating sites | December 24, 2014 at 09:37 AM

Thanks for finally talking about >CXでペナン その3 CXラウンジWING: ふにゃらら

Posted by: best dating sites | December 28, 2014 at 03:03 AM

Hello, of course this article is truly fastidious and I have learned lot of things from it regarding blogging. thanks.

Posted by: best dating sites | January 09, 2015 at 02:44 AM

Hello! This iss my first visit to your blog! We are a team of volunteers and starting a new project inn a community in the same niche. Your blog prpvided uus useful information to work on. You have done a marvellous job!

Posted by: self storage gold ira rollover | October 06, 2015 at 03:39 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/57006/47603573

Listed below are links to weblogs that reference CXでペナン その3 CXラウンジWING:

« CXでペナン その2 NRT-HKGビジネスクラス | Main | CXでペナン その4 CXビジネスクラス HKG-PEN »